Sjätte prolotherapy

Idag gjordes min sjätte prolo! Hurra! Jag har nu gjort mer än halva och har bara 4 ggr kvar. Tog en citodon en timme innan besöket och L4 kändes inte så mkt, inte L5 heller, S1 var inte heller så farligt jobbig. Däremot höftbenskammen var jävlig idag, på båda sidor. Stefan sa att vissa som går igenom på behandlingen av ngn konstig anledning får mindre ont för varje gång de injiceras på samma ställe och så var det både idag och igår. Mindre ont än förra veckan, men förbaskat lika ont EFTER behandlingarna. När jag reste mig från britsen kände jag åter igen en spik i min ländrygg, men jag är lugn och vet att det kommer lägga sig som det gjorde förra veckan.

Tre positiva saker som noterades idag:

1. Jag var bäckendysfunktionsfri idag igen! Alltså "rak" och ingen låsning. Att jag håller mig dysfunktionsfri har förmodligen med behandlingen/scleroseringen att göra. Ligamenten blir ju starkare och starkare för varje gång. En studie visade att ligamenten ökar med 40% i storlek/tjockhet efter genomgången behandling.

2. Svullnaden/triangeln längst ned på ryggen mellan SI lederna är mindre. Både min man och Stefan noterade detta.

3. Knät gör mindre ont så det hade förmodligen med bäckenet att göra, vilket jag fick bekräftat av Stefan idag.
1 SaraEmma:

skriven

Härligt! Låter ju väldigt positivt :-) Usch höftbenskammen, där har jag ont och är öm, vore nog inte skönt med spruta där... Mysko det där med knät, att det påverkas så av bäckenet. Jag har också ont i knät så det borde ju vara ett symtom från mitt bäcken då.
Undrar om en steloperation i ländryggen är nåt hinder för sklerosering?
Kram!

Svar: Jag frågade faktiskt Stefan om detta. Han sa att han aldrig scleroserat ngn som stelopererat ländryggen men han sa samtidigt att det inte borde innebära ngt hinder för sclerosering. Kram!
Majsan

2 SaraEmma:

skriven

Ok! Va bra att du frågade. Kram!

Kommentera här: