Låsning i SI leden. IGEN.

Kortisonvärken lade sig häromdagen. Men nu är den vanliga smärtan tillbaka. Dock haft mycket mer ont idag. Jag blir tokig på detta. Att det aldrig kan sluta. Idag på morgonen så åkte jag till Täby C. Fasar mig alltid över att åka iväg och gå i galleriorna på de hårda golven. Det gör min rygg ont. Fick en låsning när jag gick in i en butik och kände direkt hur smärtan spred sig från leden in mot ljumsken och ner i foten med pirrningar och stickningar. Försökte undvika att tänka på det men det är ju lättare sagt än gjort. Jag blev lättirriterad på barnen och fick såklart dåligt samvete att jag inte kunde hålla mitt tålamod i schack. Vet ni vad jag menar? När jag var hemma la jag mig i sängen och gjorde det som en sjukgymnast en gång sa till mig var som "balsam för ryggen". Knakade lite och det kändes faktiskt bättre. Ikväll dock när vi skulle åka hem från mina föräldrar så knakade det till ORDENTLIGT i leden. Jag kände hur hela leden bara "knakade" och typ "brast"... AJ! Sjukt ont att gå. Smärtan igen i ljumsken höften ner i benet och foten. Svårt att ta ut steget om ni förstår vad jag menar. Kom hem och bokade en tid till en kiropraktor nästa vecka. Anna Brolenius heter hon. Tydligen superduktig på mammakroppar. Vi får se hur det artar sig... Imorgon ska jag till sjg men hon lär ju inte våga knäcka eftersom det är så tätt inpå kortisonsprutan.
1 Sophia:

skriven

Hej Michelle.

Skriver här med så att du inte missar mitt svar :)

Jag är helt återställt, visst känner jag av det ibland men långt ifrån hur det var. Rekomenderar dig bums att ta kontakt med Anna Brolenius på Bänken, hon är jätteduktig och vet vad hon pysslar med gällande foglossning och snett bäcken. Nu verkar du har det sjukt mycket jobbigare än vad det hann bli hos mig, men tror att du kan bli bra mycket bättre om en kunnig tittar på det. Jag kände av stor skillnad efter några behandlingar hos henne :)

Svar: Hej Sophia. Tack för svaret. Vad skönt att du är återställd. Jag bokade faktiskt en tid till henne på torsdag. Det ska bli helt underbart och jag hoppas att hon gör under som alla skriver...
Majsan

2 Sophia:

skriven

Såg nu att du bokat tid. Håller verkligen tummarna för dig!!

3 SaraEmma:

skriven

Känner igen mig jättemycket! Så svårt att ha tålamod när man knappt orkar med sig själv :( Jag kan nästan få panik ibland när man får sådär ont och inte har möjlighet att lägga sig ner, man bara känner hur det blir värre och värre... Usch jag har också haft skitont i helgen, illvärker över si-leden, i skinkan, höften, ljumsken och benet :( Blä!
Kram!

Svar: Ja, det är verkligen hemskt. Hoppas att det någon gång vänder. Märker att så fort jag slutar med stabövningar så kommer låsningen som ett brev på posten. Nu är låsningen tillbaka och den kom när jag under en vecka är tvungen att vila efter kortisonsprutan. USCH. Kram
Majsan

Kommentera här: