Sjukgymnasten

Idag var jag hos min underbara sjukgymnast. Jag verkligen gillar henne. Hon har sån stor empati och förståelse eftersom hon själv hade samma problem som ung. När hon gjorde undersökningen kände hon att vä bäckenled var låst men att hö rör sig normalt, så jag fattar inte vad kiropraktorn snackade om igår... Hon gjorde en väldigt mjuk manipulation av vä sidan idag och hon sa att det rörde sig bättre efter. Får se hur länge det håller. Hon ville också se hur jag gör alla övningar och sa att hon kan se en stor skillnad rent muskulärt hur det var från början och hur det är nu. Det känns positivt! Fick några tillägg på stabiliseringsövningar. Tog förresten av mitt bäckenbälte igår. Har haft det i tio veckor o det gjorde inte så stor nytta tror jag...
1 SaraEmma:

skriven

Övning 13 ska jag testa... Jag ska göra den men ha benet rakt ut bakåt och det gör så j---a ont så jag gör den inte alls. Men så här kanske funkar bättre!

Svar: Jag har också gjort med rakt ben förut, för längesen och sa då till sjg att det gjorde mer ont i si leden. Då sa min dåvarande sjukgymnast att den övningen ej är bra med rakt ben bakåt eftersom det är för lång "hävarm" för bäckenet... Så bättre att göra som på bilden. Kram!
Majsan

Kommentera här: