Osteopaten

Kom precis hem från osteopaten. Vilken tur att jag bokade en tid till ikväll för idag haltade jag och hade väldigt ont. Idag hade jag ont i bägge knäna, jag kunde inte luta mig åt sidan och när jag tittade mig i spegeln så såg ryggen helt krökt och sned ut.

Hon kunde hur som helst konstatera att sjukgymnasten förmodligen kört för hårt i gymmet och måste gå långsammare fram. Att det är den intensiva träningen med för många reps som gett mig så mycket besvär igen.

Det bästa med osteopater är att de ser till helheten. De tittar inte bara på bäckenlederna som kiropraktorerna och naprapaterna gör utan de går igenom hela kroppen. Från huvudet och ända ner till fötterna. Om det finns en låsning högt upp kan det ge besvär långt ned och tvärtom. Oftast är det inte bara ett specifikt ställe som är problemet utan kroppen och ryggen hänger ihop som en kedja från topp till tå. När hon såg mig sa hon Herregud vad stel du ser ut. Kunde ju knappt röra mig. Hade ett roterat bäcken, låsningar i bröstrygg och ländrygg och högra bäckenleden helt låst. Hon lyckades få upp dessa låsningar. Gick därifrån visserligen ganska mörbultad men haltade inte och ser rak ut i spegeln. Tacka vet jag osteopater! Ny tid om tre veckor och hoppas det håller i sig fram tills dess.
1 SaraEmma:

skriven

Kan bara hålla med, den duktigaste jag träffat under dessa år var också osteopat. Funderar på att åka till honom igen men det är sex mil enkel resa. Och dyrt. Hoppas du blir bättre nu! Kram

2 Emma:

skriven

Hej! Försökte hitta din grupp på FB men den verkar vara hemlig kanske?

Svar: Vet intehur man gör tyvärrr.... La upp en grupp men det verkar ej funka :)
Majsan

3 Sara:

skriven

Undrar hur det går för dig? Kram

Svar: Hej Sara!! Har dåligt samvete att jag ej skrivit men kommer ett blogginlägg i veckan!!! Ska berätta då. Kan säga att smärtan går upp o ner o jag har besökt osteopaten två gånger sedan januari. Bäckenet fortsätter hoppa snett då o då. Har dock kommit till den punkt där jag håller på att acceptera smärtan som den är med hjälp av sjukgymnast o psykolog på smärtrehab. Snart är min rehab slut där o känns lite läskigt att sluta... För har känt sådant stöd. Kram
Majsan

Kommentera här: