Prolotherapy/ Sklerosering grupp på Fejjan

Jag tänker mer och mer på prolotherapy / sklerosering men jag är rent ut sagt så DJÄVLA rädd för ingreppet att jag hela tiden försöker hitta anledningar att inte göra det än. Dr Blomberg kan nog bokas upp snarast för att göra detta. Samtidigt föreslog Blomberg sist att han vill försöka ge mig en kortisoninjektion i ligamenten runt sacrum som jag tidigare fått hundra gånger. Han har ju aldrig gett den och alla läkare har ju olika tekniker. Han kommer först manipulera till dysfunktionsfritt bäcken och sedan injicera. Vid senaste tillfället fick jag mer på höger bäckenled och mindre kortison på vä. Efter det har jag ju mest haft besvär med vänster så tänker om det kan ha att göra med att jag fick mindre kortison där. Då hade jag ju mer ont på höger sida o den sidan känns ju ganska ok nu. Jag blir tokig på alla dessa tankar som upptar alla vakna timmar varje dygn.... Men vet ni, det känns i alla fall ganska skönt att det finns andra i liknande situation. Då kan man utbyta erfarenheter med varandra o inte känna sig så ensam med denna hemska smärta. Kortison är ju aldrig lösningen på ett problem. Det dämpar ju bara symtom. Mitt bäcken har en dysfunktion pga att det är så otroligt ostabilt. Jag tror innerst inne att prolotherapy eller sklerosering eller PRP som det förkortas till är boten för mig och för många andra med samma skit. Jag hittade en bra grupp på Facebook som jag bifogar en bild på. Där har jag precis postat en fråga. Det finns många success historier men framför allt många frågor av de som vill göra detta... Ett bra diskussions forum för oss med instabila bäcken. Jag tänker så här, på st Göran har man snackat steloperation med mig men Dr Blomberg säger att man måste prova sklerosering först för enligt honom finns det knappt några biverkningar. En steloperation är ju faktiskt en operation och en väldigt avancerad sådan med risk för komplikationer. Jag som inte ens har gjort Prolotherapy skulle nog säga till alla att testa det först eftersom världens bästa läkare Stefan Blomberg säger att det är så stor framgång i den behandlingen!!!!!!!!!!! Stor kram till er med
smärta

Kommentera här: