Återbesök

Återbesök hos dr Blomberg idag. INGEN bäckendysfunktion! Underbart. Igår kväll fick jag som ett spjut rakt igenom bäckenleden och idag är det molande ömt där. Han sa att jag eventuellt om några veckor kan få en kortisoninjektion där.


Blomberg sa att jag håller på att utveckla en så kallad smärtidentitet, han sa att om jag är sjukskriven en längre period till så tror han att jag aldrig kommer att komma tillbaka till arbetslivet. Han är sund och förnuftig och det är svårt att inte ta hans ord på allvar. Han sa att det absolut viktigaste för mig och för att jag ska må bra igen är att börja jobba. Det andra viktiga är att börja träna. Det tredje viktiga är att börja med Cymbalta som är liknande Saroten men med färre biverkningar som man kan ta i större doser (detta får vi se om jag tar...). Det fjärde viktiga är att jag går smärtutbildningen hos honom när han får landstingstaxa... Det ser jag verkligen fram emot. Han säger att utbildningen kan göra så att jag mår bra igen. Jag måste ändra min inställning till livet. Min oro och mitt katastroftänk gör inte direkt att min smärta blir mindre. Jag ska höra av mig till honom om några veckor igen. Skleroseringen gjorde inga under direkt, det har gjort mig något stelare, men hans manipulationer är väldigt unika i sitt slag. Jag har använt bäckenbältet sedan ett par dagar. Han sa att det bara är bra att jag har det.


I somras när Stayac stängde när jag hade gått där i typ några veckor så blev jag smått deprimerad. Äntligen hade jag träffat en läkare som lyssnar och som har absolut högsta kompetens vad gäller bäckenproblem och smärtor. Nu stängde kliniken! Några veckor senare ringde han och berättade att han skulle starta upp en helt privat verksamhet. Det känns så skönt att Stefan Blomberg finns som jag också kallar Mr Trollkarl. I somras efter hans manipulation kände jag ju att jag kunde stå och gå utan problem och utan att halta som jag gjort i flera år. Han har utvecklat en magisk metod för att bota ryggskott och annat skit som har med bäckenet att göra... Jag är glad att han finns.

Kommentera här: