Bollmassage

Hör ni hur konstigt det låter? Men otroligt skönt. Var hos min andra sjukgymnast idag som är mer åt det psykoterapeutiska hållet, som arbetar mycket med mindfulness, massage m.m. för att varva ned hela systemet som är helt upptriggat på grund av all smärta och alla behandlingar. Hon föreslog bollmassage, vilket innebär att massagen ges med en stor knottrig boll. Jag låg på mage på en värmedyna som var otroligt skönt, och med avkopplande musik gav hon mig denna fantastiska massage från huvud ända ner till fötterna. Första gången på länge som jag kunde slappna av! Nu ska jag göra mina övningar, jag fick börja med bara fyra stycken igår som jag ska göra både morgon och kväll... Har haft en brännande känsla på låren några dagar men jag gissar att det är lite träningsvärk kombinerat med min ischias plus mensvärk... Allt i ett, skönt. Sen är det helg. Min dotter fyller 5 år på måndag. Det är helt sjukt vad tiden går fort. Imorgon ska hon ha kalas på lekland och hon är så förväntansfull... Min son är 3 år och sedan några dagar är han ganska sur på mig och jag fattar inte varför. Han vill bara ha pappa hela tiden. Pappa ska sitta bredvid i bilen, pappa ska lägga honom... Någon trotsfas eller är jag på annat sätt inte helt hundra som mamma... ja tankarna går... Kram på er
1 SaraEmma:

skriven

Jag jobbar ju på förskola och vi har hälso-inriktning, bl a har vi bollmassage med barnen :-) Fast med tennisbollar som de rullar på varandra och på sig själva, jättemysigt!
Jag tror inte alls du ska vara orolig, din son är nog i en mamma-trotsfas! Det går snart över :-). Men det känns i hjärtat...

Kommentera här: