25%

Var tillbaka på jobbet idag. Helt underbart att se sina kollegor, jobba lite o känna sig behövd... Jag var efterlängtad och det kändes härligt med alla kramar och fina ord. Börjar på 25% och jobbar tre dagar per vecka cirka 3 timmar per gång. Idag funkade det bra. Jobbar ju på en vårdcentral där det är lite lösa brallorn som gäller och konstigt nog får jag mer ont i benen när jag inte har kompression. Kanske ska ha tights under eller något? Finns det kompressionsstrumpbyxor? Jag har lite molande värk i bäckenet (men ej skavkänsla) o ont i benen, svullnaden på ryggen längst ned har minskat markant vilket dr Stefan vid återbesöket igår kunde bekräfta. Pratade med vår samordnare som sa att sköterskorna får anpassa jobbet lite efter mina behov nu, hon sa att jag ska säga ifrån när det inte funkar. Så härligt med förstående kollegor. Har kommit många nya i min ålder vilket är superkul. På fredag kommer ergonomen som ska titta på arbetsplatsen och mina behov samt vad jag behöver för att klara arbetet. (Ny stol etc?) Min pappa brukar säga att arbetet är den bästa formen av terapi och jag kan hålla med... Denna dag var bra!
1 SaraEmma:

skriven

Vad härligt att det gick såpass bra på jobbet! Skönt att tänka på nåt annat förstår jag :-) Hemma är det så lätt att man blir helt fokuserad på smärtan och värken. Hur kändes det när du kom hem? Ondare?
Tänkte på en reklam jag såg om kompressionstights att träna i som skulle hålla ihop musklerna, kanske kunde vara nåt?
Kram!

Svar: Så bra med fina bloggläsare som du med så bra tips. TACK ska kolla upp detta. Jepp jag hade ondare var mer öm över bäckenlederna när jag kom hem, det värsta var nog att gå från parkeringen till jobbet i snömodden så att man gick ojämnt. Jag blir tokig på dessa pirrningar i foten jag haft flera dagar nu!!!!! KRAM
Majsan

Kommentera här: