Full fart

I helgen var det full fart. Så här aktiv har jag inte varit på mer än ett år tror jag. På fredagen hade vi middag för min syster och hennes kille som kom förbi. På lördagen var dottern på kalas hos en kompis och där fick man hjälpa till ganska ordentligt. På kvällen åt vi middag hos några vänner. På söndagen åkte vi till badhus och på kvällen var vi på middag hos min faster. Jag hade sjukt ont i mitt högra ben när jag vaknade i söndags. Strålsmärtor både framsida och baksida lår. Tror det blev för mkt i helgen! Idag var jag hos min sjukgymnast som kunde konstatera ordentligt spända muskler i ländrygg och höft. Hon satte massor av akupunkturnålar och jag kände bokstavligen hur det krampade. Mina bäckenleder rörde sig normalt idag vid undersökningen, inga tecken på nya låsningar. I fredags när jag handlade så fick jag en sån där knivkänsla i bäckenet så därför undersökte hon om det fanns eventuella låsningar. Skleroseringen har uppenbarligen haft ganska god effekt eftersom jag är "stelare". Idag ska jag bara ligga och vila efter akunpunkturen... Mitt träningsprogram som jag gör en gång dagligen tar cirka 40-50 minuter. Jag känner verkligen att jag blivit starkare. Ömheten över bäcknlederna finns men känns mindre. Nu är det smärtan i högra benet kvar. Det känns tungt osv. Tror det är mkt spänningar som ligger bakom. Jag pratade med sjukgymnasten om jag eventuellt ska boka tid till en naprapat som kan försöka trygga bort alla triggerpunkter men hon tycker snarare man ska låta det vara och istället börja med crosstrainer/cykel som ökar cirkulationen och som därigenom släpper på spänningarna. På torsdag ska jag till min husläkare på återbesök och fortsatt sjukskrivning. Jag jobbar idag 25% som jag tycker känns lagom och ärligt talat vet jag inte om jag klarar mer. Man kan inte gå upp till 30 eller 35% utan nästa steg är 50% och jag vet inte om jag klarar det ännu... Igår var jag hos min ergonom på företagshälsovården där jag fick pröva lämplig kontorsstol. Just nu blir det mkt statiska ställningar på jobbet eftersom det är svårt för mig att ta hand om patienter (många böjningar med såromläggningar och EKG). Jag sitter mest i telefonrådgivningen och jag glömmer bort att ändra position. Tyckte att framför allt en stol som kallas Håg Capisco verkade bra. Dels kunde man sitta med magen mot ryggstödet för att avlasta ryggen. Dels kunde man ståsitta längst ut på kanten av stolen. Och sedan sitta som vanligt. Så alltså tre olika lägen. Se bild, vad tror ni?

Kommentera här: