Oändligt letande efter bot?

Vi alla har gått förmodligen år ut och år in med smärtor från bäckenet. Först att få en diagnos och få reda på var smärtorna kommer från tar flera år, sedan att hitta den bästa boten tar ännu längre tid. Jag följer en blogg där Jennie skriver om sin lyckade steloperation av bäckenlederna... Det är så underbart att höra om folk som blivit bra. Sen emellanåt så klassas jag som inbillningssjuk av vissa vilket får mig att bli så trött och ledsen. Kanske smärtan bara kommer från huvudet? Head-ache in the pelvis? Jag tror faktiskt inte att dessa spjut som gräver sig igenom mitt bäcken emellanåt kommer från mitt huvud. Jag kan känna hur bäckenlederna nästan går sönder och samtidigt får jag som en kylande känsla rakt igenom benet ända ner till foten med en öm känsla i skinkan. Otroligt frustrerande att inte bli trodd på. Det är nog det värsta med det här. Jag gör mina övningar och kommer ingenstans eftersom jag hela tiden får bakslag. Bäckenet vrider sig, hit eller dit, roterar åt ena eller andra hållet och ger sådan ischias... Jag kommer för fasen inte någonstans med träningen men jag ju inte intensivtränat. Jag undrar om man ska testa att köra några tuffa svettiga pass på gymmet och sedan stabiliseringsträna... Men det vågar jag knappt för jag har fått bakslag förut när jag gjort så. Och nu är bäckenet verkligen dåligt. Det känns som att det håller på att luckras upp i bitar... Läkaren vill ge mig Cymbalta för att få upp humöret men hur fasiken ska en sådan medicin göra att jag slutar känna spikarna som hamras in i mina leder?
1 SaraEmma:

skriven

Ja jag känner igen mig så mycket, det är som att leta efter en nål i en höstack, lika tidskrävande och svårt att hitta rätt diagnos. Särskilt som de flesta läkare varken vill eller kan hjälpa till särskilt mycket, konstigt nog.
Jag fattar inte varför din doktor vill skriva ut medicin för att höja humöret? Det löser ju inget... Visst blir man deppig och negativ, men det är ju inte grundproblemet. Och att smärtorna skulle komma från huvet och vara inbillning, det äru rent skitprat! Om det gick skulle jag gärna "tänka bort" mina smärtor direkt!
Kram!

2 SaraEmma:

skriven

Ja jag känner igen mig så mycket, det är som att leta efter en nål i en höstack, lika tidskrävande och svårt att hitta rätt diagnos. Särskilt som de flesta läkare varken vill eller kan hjälpa till särskilt mycket, konstigt nog.
Jag fattar inte varför din doktor vill skriva ut medicin för att höja humöret? Det löser ju inget... Visst blir man deppig och negativ, men det är ju inte grundproblemet. Och att smärtorna skulle komma från huvet och vara inbillning, det äru rent skitprat! Om det gick skulle jag gärna "tänka bort" mina smärtor direkt!
Kram!

Kommentera här: