Sämre

Sämre igen. Orkar inte skriva så mycket nu men det går så mycket fram och tillbaka. Just nu bakåt.... Jag jobbar snart 75% och det känns bra på jobbet och kul. Bara dåligt att vara hemma och grubbla känner jag, men snart blir det nog steloperation av bäckenlederna. Det är löst igen och ostabilt. Det svider, hugger, bränner över vä si led och höger si led är ok men höger ben gör ont. Jag kan sova om nätterna. Jag tränar 2-3 gånger per vecka men bäckenet hoppar snett var tredje vecka (trots ganska intensiv träning i 8 månader) och jag mår som sämst när jag ska ha mens och de första dagarna i mensen när bäckenet känns hellöst och uppluckrat..... HATAR DETTA!!!! Har återbesök till St göran på tisdag, ska diskutera operationen ifuse, stelop av bäckenlederna. Förra veckan bestämde jag mig för att göra ett sista försök, träffa en sjukgymnast som jobbat med bäckendysfunktioner och som nu arbetar privat i Stockholm och som därmed kostar ganska mycket pengar. Men värt pengarna om det får mig bra. Han fick mig rak och jag kände direkt att bäckenet var löst. Musklerna krampar o försöker dra bäckenet snett igen.... Ska försöka träna med honom, bygga upp rumpan och alla gluteusmusklerna som stabiliserar ryggen och bäckenet. Tänk om det skulle hjälpa. Men så fort jag aktiverar rumpan vill bäckenet inte, o gör så ont! :(
1 Anonym:

skriven

Va roligt att höra nåt från dig! Även om det inte var så rolig läsning. Usch vilket kämpande :( Förstår att du vill slippa operation men tänk om du faktiskt blir bra? Många kramar Sara!

2 Ont i själen:

skriven

När kommer du skriva fler inlägg? Jag känner igen mig i dina ilägg och undrar hur det går för dig.

Svar: Jag ska skriva ett inlägg i dagarna!! Hoppas du mår bättre snart.
Majsan

3 Anonym:

skriven

Hej jag har också bäckendysfunktion, med sprutor, mängder av upplåsningar av bäckenet å sjukgymnastik, är överrölig, har fått en tid till myrin, hjälpte skleroseringe
n dig mycket?

Svar: Nja sådär faktiskt. Mitt bäcken fortsätter låsa sig men den molande värken i ländryggen är bättre.
Majsan

4 Sara:

skriven

Hur går det med dig? Kram

Svar: Ska uppdatera i ett inlägg snart, hur mår du?? Kram
Majsan

Kommentera här: