Hemma

De gjorde MR av hjärna och hela ryggen för att se om det fanns tryckskillnader i hjärnan samt så kollade de efter eventuella läckage i ryggmärgen och var dessa i så fall var någonstans. Allt detta för att inte i onödan sticka igen i ryggen o sätta ett blodplåster som de annars gör. Känns oerhört välskött och ordentligt och jag är så tacksam för den svenska sjukvården. Nu är jag i alla fall hemma och huvudvärken känns något bättre. Jag har fått flera dropp så jag har vätskats upp och de kunde på magnetkamerabilderna se ödem (blåmärke/svullnad) över L5/S1, som kan bero på scleroseringen. De tror huvudvärken beror på punktionen i samband med behandlingen. Många tjejer i 30-40 års åldern får huvudvärk efter ingrepp i ryggen och framför allt tjejer med låga BMI. Jag är smal och ung, så jag passar ju in där. Vanligtvis håller huvudvärken i sig en-två veckor och förvärras av rörelser vilket min har gjort... Men nu NU hoppas jag verkligen det vänder. Jag har börjat använda en annan bettskena sedan igår, som jag fick ordnad för ett par månader sedan. Min gamla bettskena är så sliten och jag gnisslar ju på nätterna så jag tror det är lite spänningsrelaterat det här. Har ju sån sjuk tinnitus dessutom. Det har varit ett par stressiga veckor med intensivt behandlingsschema så egentligen inte konstigt om spänningen/stressen ligger bakom... En otäck sak är att jag de senaste dagarna varit så sjukt darrig. Jag känner mig skakig/darrig och har hjärtklappning, känner mig också som överkörd av en lastbil sedan igår. Så oerhört trött i kroppen och hög puls, har pendlat mellan 120-130 på sjukhuset. De har tagit prover och allt har varit bra så jag gissar att det är stress som ligger bakom... Jag vet inte... Håller man på att gå in i väggen eller nåt??
1 SaraEmma:

skriven

Skönt att du är hemma igen! Och att de varit så noggranna och kollat ordentligt. Nu får du se till att bara ta det lugnt och äta och dricka ordentligt. Vila upp dig efter all turbulens. Kram på dig!

Kommentera här: