Mycket bättre

Huvudvärken har äntligen blivit mycket bättre och jag jublar vad skönt det är. Jag som aldrig brukar ha huvudvärk annars har helt plötsligt blivit väldigt förstående för de som emellanåt mår skit och är sjukskrivna för migrän. Det var verkligen inte en skön känsla. Sprängande värk om tinningarna och hela bakhuvudet, även runt ögonen så att synen blev suddig. Nä usch den värsta huvudvärken jag upplevt i mitt liv. Men nu är jag tacksam att det känns så mycket bättre. Och jag är tacksam för den fantastiska sjukvården vi har i Sverige att de så ordentligt på DS undersökte mig när jag mådde som allra sämst i huvudet. Så vad har annars hänt sedan sist?! I samband med att huvudvärken lättade så kändes ju naturligtvis bäckenlederna mer. Höger bäckenled känns ok men jag är väldigt öm över vänstra sidan och ryggslutet är också ömt. Där som ödemet sitter. Varför jag är öm över bäckenleden vet jag inte men enligt min sjukgymnast som jag pratade med häromdagen så sa hon att det är normalt och förståeligt med tanke på att han varit där och hackat. Hon sa dock positivt att vi nu har ett helt annat utgångsläge när vi återupptar sjukgymnastiken i januari. Skleroseringen har definitivt gjort skillnad, sa hon över telefon. Hon är övertygad om det. Det tar väl ett tag för ärrbildningar att uppstå? Ärrbildningen som ska göra att det blir mer stelt. Stelt, ja det är just så som ryggen känns. Ryggslutet är ömt och ganska stelt. Men just stelheten är nog ett resultat av behandlingen i ländryggen. Det knäcker och knakar inte lika mkt i varken bäckenleder eller ryggen. Bra eller dåligt, vet inte. Det enda jag vet nu är att bäckenleden på vä sida är om och benet känns lite stumt. Jag kanske ska ringa till Stefan imorgon och fråga. Häromdagen var jag hos min husläkare för att diskutera min sjukskrivning. Den går ut i början på januari. Vi kom fram till att det bästa för mig är att återgå till jobbet på halvtid en månad och sedan får vi se. Jag mår inte helt bra av att vara hemma hela dagarna. Dagarna går och jag grubblar så himla mycket. Jag känner att jag vill lägga mer fokus på annat. Just nu är hela fokuset på smärtan o jag gissar att den blir värre när man hela tiden tänker på den. Jag behöver komma ut, träffa folk o emellanåt tänka på annat. MEN jag vet ju förstås inte hur det kommer funka. Jag känner mig ganska så nervös inför att börja jobba igen för jag är rädd att få ett bakslag som jag fick sist jag gick tillbaka.... Men visst är arbetsgivaren skyldig att ordna "hjälpmedel" på jobbet, tex anpassad stol för att man ska klara att arbeta?? Nu har jag och min man "lov"... Jag är visserligen sjukskriven men han har semester och vi ska njuta av tiden tillsammans med barnen. Ska bli underbart och jag ska försöka undvika tänka på min smärta hela tiden. Vi har inhandlat alla julklappar och allting är inslaget vilket är ofattbart skönt! God jul på er!
1 SaraEmma:

skriven

Å va skönt att du mår bättre :-) Huvudvärk är verkligen hemskt att ha. Konstigt det där att kroppen liksom hanterar en smärta i taget... jag har migrän ibland och då brukar jag inte känna av ryggen/bäckenet så mycket, men när migränen släpper kommer det andra tillbaka.
Jag har också funderat på det där med att jobba eller inte... jag är ju skeptisk till om jag skulle fixa mitt jobb alls just nu, jobbar ju på förskola med barn 1-5 år. Men man mår fasen inte bra av att gå hemma och grubbla... det sociala är jätteviktigt, och att få lite annat att tänka på. Svårt.
Vi är också lediga nu hela familjen, blir ett litet test hur mycket man orkar när det inte går att vila hela tiden ;)
Ha det så jättebra i jul och var rädd om dig! Kram!

Kommentera här: