Vila

Har övernattat hos mina föräldrar inatt. De har haft barnen flera dagar nu. Vilka underbaringar som alltid ställer upp. Igår kväll kunde jag kliva upp från sängen o sitta framför TV en stund. Jag hade ju bäljat i mig kaffe under dagen, säkert tio koppar. Koffeinet hjälpte. Idag har jag druckit kaffe också men inte samma mängder, jag har druckit massor av vatten, lyckats duscha och suttit upp kortare stunder. Skyndade i mig en macka på morgonen och min mamma kom o gav mig lunch vid sängen. Skyndade i mig middagen. Skyndade på grund av att jag snabbt ville lägga mig. Ni som haft spinal huvudvärk förstår. Ni som inte haft så är huvudvärken som även kallas en postpunktionell huvudvärk extrem. Inte lik någon annan typ av hivudvärk. Känns som huvudet skall explodera vid uppesittande rent ut sagt. Kändes dock bättre idag men långt ifrån bra. Jag har mailat min pappas kusin som är neurolog i USA, får se vad han säger. Jag tycker det är otäckt. Tinnitusen som jag normalt sett har är 10000 ggr högre. Har talat med Stefan idag och jag känner att jag inte riktigt kan klandra honom. Mitt fel att inte berätta om den där slutningsdefekten i ryggen men hur ska jag kunna veta att det har ngn relevans för behandlingen. Jaja nu vet jag det... Nu ska jag bara vila o hoppas att detta snarast släpper! Det här var verkligen det minsta man behövde. Extremt ljud och ljuskänslig är jag också, det hör tydligen ihop...
1 SaraEmma:

skriven

Men hur vet man om man har så i sin ryggrad?
Usch det här var ju det sista du behövde :( Fy fasen... jobbigt nog ändå. Tur att du har en så omtänksam familj! Hoppas det ger sig fort nu och att du börjar känna dig bättre efter scleroseringen. Kram!

Kommentera här: