Dagen D

Imorgon blir det bäcken-kiropraktorn. Ska bli väldigt intressant. Igår började min mens och idag har jag så ont att jag vill skrika. Jag har en intensiv värk över vänster bäckenled och det strålar i benet som känns tungt och pirrande. Pirr ända ned i foten på den sidan. Vä ljumske känns stram och även en värk över vä höft och piriformis-muskeln. Kan inte stå rakt med vä foten utan att få en värk i hela benet. Höger ben känns bra och höger si-led helt ok. Men vänster sida är skit. Jag kan inte lyfta vä ben när jag ligger ner för det är så jäkla tungt och bäckenet ser snett ut i spegeln. Jag vet från tidigare att låsningar i si lederna kan kännas så här. Den här låsningen vill verkligen inte ge med sig. Anledningen till det här inlägget är för att jag vill ha en påminnelse hur det kändes dagen innan kiropraktorn. Så får vi se hur det känns imorgon när jag har varit där. Kram på er som är i samma situation som ger mig så mkt stöttning. Det betyder mycket och det känns verkligen skönt att skriva av sig i en blogg.
1 Malin:

skriven

Hoppas det hjälper. Mig hjälpte det inte.
Har frågat bla ortopeden om det och hormoner. Hans sa att hormoner påverkar bäckenet mkt då det blir mjukare i mjukdelarna och kiropraktor tyckte han inte var bra, minns inte varför, kan ju vara för att jag inte tyckte det hjälpte :)

Svar: Mig har det hjälpt men bara tillfälligt. Idag blev inte riktigt som förväntat.
Majsan

Kommentera här: