Låsning

För någon vecka sedan fick jag en domning i min vänstra fot. På nyårsafton fick jag sådan panik att jag la mig i sängen, vände mig åt olika håll o stretchade ordentligt. Plötsligt hördes ett "popp" och när jag klev upp hade jag förutom domningen i vänstra foten även en känsla av låsning i min högra bäckenleden. Smärtan spred sig som kyla rakt igenom benet. Nej tänkte jag. Jag som knappt haft ont på höger sida på ett halvår, nu är det tillbaka. Bra start på nya året liksom.... Jag bokade en tid till min kiropraktor Björn som jag ska träffa imorgon. Gud så jag LÄNGTAR. Hade glömt hur den här hemska ischiasen känns... Hoppas det bara är en låsning som lätt låses upp. Tröttsamt. Jag ska också ringa FK och förklara situationen att jag blir hemma längre. Orkar verkligen inte oroa mig för det också. När jag var till Husläkarmottagn förra veckan var inte min läkare där utan jag fick träffa en otroligt otrevlig AT läkare som knappt ville undersöka o inte sjukskriva heller... Han skrev typ ordentligt undersökt utan att man hittat något. När jag läste det när jag gick därifrån vände jag om och knackade på och sa att det inte alls stämmer. Att jag är under utredning på St Göran o ev skall opereras med ifuse under våren... Jag fattar verkligen inte hur vissa läkare får arbeta som läkare med totalt bristande empatisk förmåga. Att leva med smärta dygnet runt i flera år utan att ha fått hjälp är ju ett misslyckande från vården och inte mitt fel.
1 SaraEmma:

skriven

Å jag blir så arg på inkompetenta läkare! Här där jag bor har man ingen husläkare och det är hopplöst att ens få träffa samma läkare flera gånger, de flesta är bara tillfälliga. Mitt möte jag skulle ha med fk och arbetsgivaren blev inställt för det fanns ingen läkare som kunde vara med som har träffat mig... !!! Otroligt dåligt. Jag är lika nervös varje gång för vad det blir för stolpskott till läkare jag ska sträffa. Har tid imorgon för min sjukskrivning har gått ut igen, behöver nya recept också och tänkte fråga om saroten, är redan sjukt nervös... Kram

Svar: :( vissa husläkare borde inte få jobba som det. Jag talade med FK idag och de frågade naturligtvis det han hade skrivit om ordentligt utredd... Såklart... Och jag svarade att jag bara träffat honom i fem minuter och att han därför inte har ngn koll alls.
Majsan

Kommentera här: