Osteopat

Så idag var jag hos en osteopat som heter Marika Jevbratt. Jag hörde talas om henne i somras när jag var hos min massös som tipsade om henne. Jag visste inte ens vad osteopati handlade om. Hur som, jag var hos henne idag som undersökte och kunde konstatera att mina bäckenhalvor var roterade åt olika håll. Ena sidan av bäckenet var roterat framåt och andra var roterat bakåt. Båda bäckenlederna var låsta och jag hade låsningar högre upp i bröstryggen. Ojojoj var hennes första kommentar när hon såg min hållning... En hel del töjningar och konstiga ställningar med benen hit och dit. I slutet manipulation av bäckenleder. PLOPP hördes det högt från varje sida. När jag reste mig upp så kände jag direkt hur det inte drog i ryggen på den sidan där låsningen var som värst. Nu får vi hoppas att det här ger lite resultat för senaste dagarna har varit hemska med den nya ischias smärtan i höger ben. Vet ni förresten något om Björn Bragge smärtklinik? Jag ska be min husläkare skicka remiss dit, eller kanske någon annan smärtklinik i stockholm. Jag har levt med smärta så länge och behöver hjälp att hantera mina tankar. Jag har så mkt katastroftänk och pessimism i livet. Så ska det inte vara... :( Nästa måndag ska jag ha ett möte med försäkringskassan, min arbetsgivare och min husläkare. Det bestämdes idag. Jag är verkligen jättenervös. Jag vågar inte gå tillbaka förrän jag får någon slags rehabilitering och förrän jag kan hantera min smärta. För jag vet att jag kommer få såna där hugg i bäckenet igen och när de kommer så får jag nästan panikångest...
1 Alina :

skriven

Hej, har någon kollat om du lider av EDS, Ehlers danlos syndrom, med tanke på din överrörlighet av leder? Jag känner igen mig i väldigt mycket som du beskriver. Men jag är inte läkare, så du kan nämna detta för eventuell sjukgymnast och läkare. Tyvärr är det få läkare som kan något om EDS då det anses vara en ovanlig sjukdom men i själva verket tror experterna att mörkertalet är stort. Jag lyckades till sist få diagnos våren 2013. Du kan läsa mer på EDS Riksförbund, googla fram socialstyrelsens hemsida och söka på EDS samt läsa mer på en av landets mest kunniga läkare på EDS Eric Ronge www.hypermobilitet.se
Oavsett vad du lider av önskar jag dig styrka att få den vård och bemötande du har rätt till. Samt en förklaring till alla problem så att du kan släppa ovissheten och börja leva det liv du vill trots hemsk värk.

Kommentera här: