Övning

Det finns en övning jag fått som ger mig sån extrem träningsvärk i skinkorna, värker faktiskt ända upp till bäckenlederna. Inte medan jag gör den men efter. Igår fyllde min älskling år och jag satt som på två spända ballonger under hela middagen. Egentligen en ganska skön känsla. Övningen är ett bäckenlyft som innebär att jag 1. Spänner magen 2. Spänner skinkorna 3. Lyfter på bäckenet medan jag håller min core med både rumpmuskler och djup magmuskulstur aktiverad. Håller i 5 sek och ner. Upprepar 5-10 gånger. Jag lovar, ni kommer märka o känna er ganska starka efter bara några dagar om ni gör detta morgon och kväll. Om ni som jag har svårt att hitta o spänna rumpa och baksida lår och istället tar i med insida lår gör ni fel. Då kan ni använda ett rehaband som ni knyter runt låren, och särar på benen. Direkt känner ni hur insidan av låren blir avslappnad medan utsidan aktiveras. Viktigt att tänka på är att inte lyfta så högt, räcker med att rumpan lämnar underlaget till att börja med.
1 SaraEmma:

skriven

Den övningen gör jag också :-) Det är mycket svårare att spänna rumpan än man kan tro! Jag känner så tydlig skillnad också, på den sidan jag har ont är jag mycket svagare. Ska testa med ett band idag!

Kommentera här: