Förändring

Idag var jag och gjorde en datortomografi av bäcken. Sista gången jag gjorde en var i november ngn månad innan scleroseringen. Läkaren på smärtkliniken sa att det brukar ta två månader innan man börjar se effekten av scleroseringen och det är väl ungefär i slutet på januari jag började känna mig bättre. Hur som helst. Idag bad jag att få titta på bilderna efter min rönrgen. Jag kommer ihåg hur det såg ut i november. Alldeles ojämnt och konturerna på bäckenlederna syntes knappt pga förkalkningar etc. Idag så såg jag väldigt fina linjer och det såg jämnt och fint ut mellan bäckenlederna. När man gick lite närmare såg man en del kalk men inte som på bilderna i november i alla fall. Jag kan ju ha helt fel och röntgen läkaren kanske bedömer det annorlunda men det är ju helt fantastiskt vad en sclerosering kan göra om det kan bli så bra. Skumt att det typ bara finns två läkare i Sverige som ger denna behandling. Bra mkt mer skonsamt för kroppen än en steloperation. Men jag måste förstås medge att smärtan under scleroseringen inte går att liknas vid ngt annat. Det var nog det värsta jag varit med om...

Kommentera här: